THE CONCEPT OF BILINGUAL EDUCATION, AS A MEASURE OF THE EDUCATIONAL SYSTEM OF UKRAINE WITH THE EU STANDARDS

Authors

  • I. Івашкіна
  • A. Шевченко

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.14.13711

Keywords:

bilingual education, bilingual program, curriculum, the educational space of the EU, polycomicism

Abstract

This article discusses the concept of bilingual education as a means of harmonizing the educational system of Ukraine with EU standards. The urgency of this topic is that due to its polyethnicity, Ukrainian society needs the formation of a polycamous personality that can adapt to professional reforms in a globalized world. Consideration of this topic is also important because of the ethnic and social tensions that are present in some EU countries and are due to linguistic differentiation historically formed in the same geographic area.

The purpose of this article is to study the concept of bilingual education and its impact on personality. In the course of writing this work, the method of analysis was used to compare the curricula of bilingual education of higher education institutions of the EU countries.

The article examines the experience of bilingual education in the EU countries, Also, three types of bilingual education concepts in the EU were derived by the authors of this article. The article suggests ways to implement the bilingual system of education in the system of higher education of Ukraine

References

Бузовський А.В. (2011) Двомовна освіта у школах США та Європи, Науковий вісник Донбасу. Луганськ: Луганський національний університет ім. Т.Шевченка

Крсек О.Є. (2015) Двомовна освіта дітей з етнічних меншин в державних навчальних закладах, Духовність особистості: методологія, теорія і практика. Северодонецьк: СНУ ім. В. Даля

Тадеєва М. І. (2008) Проблема білінгвізму і плюрилінгвізму в мовній освіті європейських країн, Актуальні проблеми викладання іноземних мов у вищій школі. Донецьк.

Malá E. (2012) Jazyková a interkultúrna dimenzia v procese internacionalizácie vzdelávania, Ianua ad Linguas Hominesque Reserata II. Paríž: Maison des Langues du Monde

Pavón V. (2018) La controversia de la educación bilingüe en España, Tribuna Norteametica. España: Academia

Siguán M. (2012) Lengua y lenguas de España, Catedrático Emérito de la Universidad de Barcelona.

Published

2019-06-30

Issue

Section

Статті