TEACHING STUDENTS OF SPECIALITY “PHILOLOGY” AS YOUNG TEACHERS OF FOREIGN LANGUAGE OF THE NEW UKRAINIAN SCHOOL

Authors

  • М. Рудіна

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.13.13415

Keywords:

competences of foreign language teacher, methods of teaching foreign language, young teachers, The New Ukrainian School

Abstract

The article is dedicated to modern approaches to teaching students of specialization “Philology” as young teachers of foreign language. The relevance of the problem has been growing by education practice requirements, targets formulated on the government level, pupils and their parents’ demands to the formation of foreign communicative competence as a human competitiveness basis on the international labour market. The role of schoolteacher has been emphasized. Students obtain their profession at the age from 16 to 25, and within this time students acquire future professional competence. Graduation from higher educational institution means getting profession and the status of a specialist. It is also highlighted that the academic courses of the following specialization are the resources of students’ education process as young teachers. It is shown the importance of academic course “Methods of Teaching English”. It is underlined the significance of social organizations and educational funds such as British Council and others, which promote innovative methods of teaching foreign language for both students and teachers. These methods are based on general values of education and imply interaction of teacher and student. The results of the research of particular professional demands of young teachers of foreign language are given. Improving of professional competence and skills are among the most popular. It is shown the importance of making course content and methods of conducting lectures more modern without changing teaching time and topics in the curriculum. These factors will contribute to a methodical mobility formation and professional competence of students as young teachers of The New Ukrainian School. Study and development of modern effective methods and techniques within “Methods of Teaching English” course for students of higher educational institution are defined to be perspective and need further scientific research

References

Анісімова, А., Кошова, Л. (2010). Сучасні аспекти методики викладання англійської мови. Теорія і практика. ДНУ, Донецьк.

Морська, Л. (2008). Теоретико-методичні основи підготовки майбутніх учителів іноземних мов до використання інформаційних технологій у професійній діяльності (автореф. дис. доктора пед. наук). Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопіль.

Нова українська школа (2018). Взято з https://mon.gov.ua/ua/tag/nova-ukrainska-shkola

Про те, чого навчатимуть вчителів (2018). Взято з https://osvitoria.media/experience/yak-prohodytymut-obovyazkovi-kursy-dlya-vchyteliv-anglijskoyi-nush

Самойлюкевич, І. (Ред.) (2008). Професійно-методична підготовка майбутнього вчителя іноземної мови у вищому навчальному закладі: навчально-методичний посібник. Вид-во Житомирського державного університету ім. Івана Франка, Житомир.

Профіль майбутнього вчителя англійської мови. (2017). Взято з http://www.britishcouncil.org.ua/year-of-english/updates/blog/Training-Begins-for-New-Generation-School-Teachers

Рудіна, М. (2011). Педагогічні умови підвищення професіоналізму молодого вчителя іноземної мови (автореф. дис. канд. пед. наук). Луганський національний університет імені Тараса Шевченка, Луганськ.

Чарнецкі, К. (1999). Психологія професійного розвитку особистості (автореф. дис. доктора психол. наук). Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, Київ.

Crowl, T.K., Kaminsky, S., Podell, D.M. (1997). Educational Psychology. Windows on Teaching. Chicago: Brown & Bench mark publishers.

Crawford, L.W. (1993). Language and literacy learning in multicultural classrooms. Boston: Allyn & Bacon.

Як навчати вчителів іноземних мов. (2018). Взято з http://nus.org.ua/articles/yak-navchatymut-vchyteliv-inozemnyh-mov-yaki-vykladatymut-u-pershyh-klasah/

Курси ЕДЕРА. (2018). Взято з https://courses.ed-era.com/courses/course-v1:MON-EDERA-OSVITORIA+ST101+st101/about

Неможливо навчити майбутнього вчителя. (2017). Взято з https://mon.gov.ua/ua/news/usi-novivni-novini-2017-10-12-liliya-grinevich-nemozhlivo-navchiti-majbutnogo-vchitelya

Як проходитимуть обов’язкові курси для вчителів. (2018). Взято з https://osvitoria.media/experience/yak-prohodytymut-obovyazkovi-kursy-dlya-vchyteliv-anglijskoyi-nush

Issue

Section

Статті