BASIC PRINCIPLES OF THE PERSONAL-DEVELOPING EDUCATION PROCESS QUALITY

Authors

  • Т. Т. Сілакова кандидат фізико-математичних наук, доцент кафедри загальної фізики та фізики твердого тіла Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут»

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.7.10235

Keywords:

quality of higher education, personality, personal characteristics, personal and developmental education process

Abstract

Based on analysis of the requirements that are currently imposed on the system of higher education society, and individuals, the authors formulated the basic principles and proposes specific measures to facilitate the implementation of personal-developing educational methodologies in the practice of higher technical education at the educational process, and at the quality control. It is shown that personality traits significantly influence student learning outcomes, and the inclusion of these qualities at all stages of the educational process as it increases the effectiveness and objectivity of the assessment of the student academic achievements in the higher education

References

Зеер Э. Ф. Психология профессий. М., Академический проект; Фонд «Мир», 2005. – 336 с

Вербицкий А. А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход. М., 1991. – 254 с.

Самойленко Н. Б., Козлакова Г. О. До питання використання методу проектів у педагогічній діяльності // Вісник СевМТУ. Серія – Педагогіка. – Севастополь, 2007. № 79. – С. 81–88.

Issue

Section

Статті