UNACCOUNTED FACTORS OF PEDAGOGIC MOTOR ACTIVITY AND SEARCH OF PERSPECTIVES IN PHYSICAL EDUCATION OF STUDENTS AT MODERN SOCIETY

Authors

  • І. І. Вржесневський

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.7.10221

Keywords:

casual factors, laziness, phobias, cognitive dissonance, physical activity, physical education

Abstract

Search the prospects of development of physical education students in today’s changing society inevitably leads to the subject of theoretical reflection and revision of some dogmatic systems in motor activity of man. We propose for the consideration of some unaccounted factors having a negative impact on the efficiency of physical education students. All these factors combine two things: disregard their influence in the modern theory and methodology of physical culture; the need to use coercion and self-constraint for overcoming them. The article raised the question of the need for scientific evidence and organizing traditionally ignored factors – laziness; fears of people in the context of individual physical effort; shame for his physical imperfections; cognitive dissonance in a generalized perception of physical activity

References

Бальсевич В. К. Физическая активность человека / В. К. Бальсевич, В. А. Запорожанов. – К. : Здоров’я, 1987. – 224 с.

Бех І.Д. Виховання особистості. – К. : Либідь, 2003. – Кн.2. – 342 с.

Вейнберг Р. С., Гоулд Д. Психологія спорту. – К.: Олімпійська латература, 2001. – С. 53–63.

Виленский М. Я. Физическая культура в гуманитарном образовательном пространстве / М. Я. Виленский // Физическая культура: воспитание, образование, тренировка. – М., 1996. – № 1. –

С. 27–32.

Вржесневский И. И. Мотивация студентов к регулярным занятиям физическими упражнениями в контексте междисциплинарного дискурса. Науковий часопис / Серія 15: науково-педагогічні проблеми фізичної культури. – К.: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 5(48) 14. – С. 21–24.

Кун Л. Всеобщая история физической культуры : пер. с венг. / Л. Кун; под общ. ред.

В. В. Столбова. – М. : Радуга, 1982. – 399 с.

Торндайк Э. Процесс учения у человека. – М. : УЧПЕДГИЗ, 1935. – 160 с.

Лузік Е.В. Роздуми про вищу освіту технічну освіту України : Наукове ювілейне видання / Упорядник видання д-р. пед. наук Теловата М.Т . – К. : «Астрапрінт», 2011. – 231 с.

Davis K. Human Behavior at Work: Organizational Behavior. 5 th ed. – New York: Mc Graw-Hill, 1977. – 42 p.

Murray M.A., Edward J. Motivation and Emotion // Englewood Clisse. – New York: Prentioe-Haih. 1964.

Howe B.L. Motivation for success in sport // Int. J. SP. PSY. – 1987/ N 1. – P. 1–9.

Issue

Section

Статті