ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ЕНЕРГОНАВАНТАЖЕНОСТІ ПАР ТЕРТЯ ДИСКОВО-КОЛОДКОВИХ ГАЛЬМ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ (частина третя)

Александр Иванович Вольченко, Мирослав Васильевич Киндрачук, Андрей Владимирович Возный, Ирина Орестовна Бекиш, Василий Степанович Витвицкий

Анотація


Процес тертя в металополімерних парах тертя дисково-колодкових гальм відноситься до високоенергетичних явищ. Для його реалізації необхідно підведення зовні великої кількості енергії. Трибосистема вважається електро- і термодинамічно стійкою, коли вона має мінімальний запас внутрішньої енергії. Таким чином, для забезпечення електродинамічних, і, як наслідок, термодинамічних умов працездатності трибовузла, він повинен розсіювати підведену теплову енергію так, щоб матеріали фрикційної накладки не досягали допустимої поверхневої температури. Такий термодинамічний стан і є критерієм стабілізації процесу тертя і зносу. При цьому дисипація енергії протікає через механічні, фізичні і хімічні процеси, які відбуваються в поверхневих і приповерхневих шарах металополімерних пар тертя дисково-колодкового гальма. Однак цього недостатньо і тому пари тертя дисково-колодкового гальма необхідно примусово охолоджувати зустрічними потоками повітря при русі транспортного засобу.

У матеріалах статті проведена оцінка енергонавантаженості серійних і з елементами охолодження самовентильованих гальмівних дисків, що застосовуються у підкатегоріях вантажних транспортних засобів. Встановлено ефективність вимушеного повітряного охолодження пар тертя гальм транспортних засобів. У даній публікації розглянуті наступні питання стосовно досліджуваної проблеми: особливості проведення експериментальних досліджень дисково-колодкових гальм транспортних засобів; засоби для проведення експериментальних досліджень дисково-колодкових гальм; результати оцінки енергонавантаженості пар тертя дисково-колодкових гальм транспортних засобів.


Ключові слова


категорія транспортних засобів, дисково-колодкове гальмо, пара тертя, самовентильований гальмівний диск, елементи охолодження, енергонавантаженість, ефективність охолодження

Посилання


Проектный и проверочный расчет фрикционных узлов барабанно- и дисково-колодочных тормозов транспортных средств / А. Х. Джанахмедов, А. И. Вольченко,

А. В. Возный [и др.]. Стандарт. – Баку: «Апострофф», 2016. – 272с.

Капитонова Л. В. Влияние перфорации дисков на их температуру в условиях взлета и посадки транспортных самолетов [Текст] / Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. – №70. – 2015. – С. 160–167.

Кравченко К. О. Визначення шляхів підвищення ефективності охолодження гальмівних елементів транспортних засобів / К. О. Кравченко // Міжвузівськ. зб.: Наукові нотатки, Луцьк, № 46, 2014. – С. 295–300.

ГОСТ Р41.13-2007 (Правила № 13 ЕЭК ООН). Единообразные предписания, касающиеся транспортных средств категорий М, Т и О в отношении торможения. – М. : Стандартинформ, 2009. – 170 с.

Кита Я. Влияние отверстий в тормозных дисках на охлаждение тормозов / Я. Кита // Sumitomo Electr. Rem. – 1986. – № 93. – S. 88–92. – (Пер. с япон.).


Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 0370-2197

Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована