НАПРУЖЕНО-ДЕФОРМОВАНИЙ СТАН РІЗНИХ ТИПІВ ДИСКІВ В ГАЛЬМІВНИХ ПРИСТРОЯХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ

Дмитрий Александрович Вольченко, Николай Александрович Вольченко, Василий Степанович Скрыпнык, Владимир Яркович Малык, Дмитрий Юрьевич Журавлев

Анотація


В даний час виробники підкатегорій транспортних засобів не займаються дисково-колодковими гальмами, а їх постачають фірми-виробники. Тому і можливі парадокси коли дисково-колодкові гальма в транспортному засобі не відповідають регламентованим гальмівним моментам. Недостатня енергоємність гальмівних дисків на циклічному режимі гальмування транспортного засобу позначається на ефективності гальмувань робочих поверхонь дисків через виникнення на них мікротріщин. Останні є результатом дії енергонавантаженості, і як наслідок, великих термічних напружень. Фрикційна взаємодія пар тертя «диск-накладки» сприяє виникненню на біговій доріжці тертя шліфувальних утворень. Останні являють собою сітку павутиноподібних або окремих довільно спрямованих поверхневих розривів, що утворилися при шліфуванні бігової доріжки тертя диска, матеріал якого має високу крихкість, твердість і знижену теплопровідність. При цьому мікротріщини поширюються на кордоні зерен в поверхневому шарі металу диска. Матеріали статті присвячені напружено-деформованому стану суцільних і самовентильованих гальмівних дисків з елементів охолодження в складі гальм транспортних засобів. Показано вплив енергонавантаженості різних типів дисків на виникнення і розвиток мікротріщин на їх робочих поверхнях. У даній публікації розглянуті наступні питання стосовно розв'язуваної проблеми: залишкові термічні напруження в тілі гальмівного диска; прогнозування осередків тріщиноутворення в суцільних гальмівних дисках з елементами охолодження; напружений стан різних типів дисків: самовентильовані; самовентильовані з елементами охолодження робочих поверхонь.

Мета роботи - оцінити напружений стан суцільних і самовентильованих гальмівних дисків з елементами охолодження і спрогнозувати осередки тріщиноутворення на їх робочих поверхнях.

Проілюстровано напружено-деформований стан суцільних і само вентильованих гальмівних дисків з елементами охолодження дисково-колодкових гальм вантажного транспортного засобу моделі «MAN».

Ключові слова


дисково-колодкове гальмо, транспортний засіб, суцільний та самовентильований гальмівні диски, бігова доріжка тертя, елементи охолодження, напружено-деформований стан

Посилання


Проектный и проверочный расчет фрикционных узлов барабанно- и дисково-колодочных тормозов транспортных средств / А. Х. Джанахмедов. А. И. Вольченко. А. В. Возный [и др.]. Стандарт. - Баку: «Апострофф», 2016. –- 272 с.

Капитонова Л. В. Влияние перфорации дисков на их температуру в условиях взлета и посадки транспортных самолетов [Текст] / Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии. – № 70. – 2015. –С. 160–167.

Пат. 2594044 С1 РФ F16D 65/12, F16D 65/84. Способ определения площадей поверхностей металлических дисков при различной их энергоемкости в дисково-колодочных тормозных устройствах / П. С. Красин. Н. А. Вольченко, Г.С. Гудз, Д. Ю. Журавлев, А. В. Возный, И. Я. Захара; заявитель и патентообла¬датель Кубанский гос. техн. ун-т. -№2015122732/11; заявл. 11.06.2015. опубл. 10.08.2016, Бюл. №22–15 с.


Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


ISSN 0370-2197

Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована