Стратегічні імперативи транснаціональних корпорацій у сфері корпоративно-соціальної відповідальності

Автор(и)

  • Валентина Петрівна Мазуренко Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • Юрій Петрович Коретнюк Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Ключові слова:

корпоративна соціальна відповідальність, сталий розвиток, ТНК, глобальна КСВ стратегія, локальна КСВ стратегія, КСВ звітування, соціальні інвестиції, мотивація, стейкхолдери

Анотація

У статті теоретично узагальнено та систематизовано методологічні засади визначення сутнісних характеристик корпоративно-соціальної відповідальності транснаціональних корпорацій (КСВ ТНК), проаналізовано та розкрито новітні тенденції щодо впровадження практики транснаціональних корпорацій (КСВ ТНК. Розглянуто цільові імперативи ТНК у сфері корпоративної соціальної відповідальності, виокремлено мотиви транснаціональних корпорацій (ТНК) до впровадження практики КСВ у країні базування, визначено недоліки та переваги впровадження глобальної та локальної стратегії

Біографії авторів

Валентина Петрівна Мазуренко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Інституту міжнародних відносин; кандидат економічних наук; доцент

Юрій Петрович Коретнюк, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

Інституту міжнародних відносин; магістр відділення «Міжнародний бізнес»

Посилання

Bansal, P. and K. Roth. Why Companies Go Green: A Model of Ecological Responsiveness. // Academy of Management Journal. – 2000. – № 43(4). – Р. 717–737.

Blumentritt, T. and D. Nigh. The Integration of Subsidiary Political Activities in Multinational Corporations. // Journal of International Business Studies. – 2000. – № 33(1). Р. – 57–77.

Fritsch, Stefan. The UN Global Compact and the Global Governance of Corporate Social Responsibility: Complex Multilateralism for a More Human Globalisation? // Global Society. Vol. 22, No. 1 – 2008.

Garriga, E., Melé, D. Corporate Social Responsibility Theories: Mapping the Territory. // Journal of Business Ethics. – 2004. – № 53. – Р. 51–71.

Husted, B. and D. Allen. Corporate Social Responsibility in the Multinational Enterprise: Strategic and Institutional Approaches. // Journal of International Business Studies. – 2006. – № 37(6). – Р. 838–849.

Jamali, D. The CSR of MNC Subsidiaries in Developing Countries: Global, Local, Substantive or Diluted? // Journal of Buiness Ethics, – 2010. – № 93. – Р. 181-200.

KPMG (1996) // KPMG international survey of environmental reporting 1996. London: // KPMG Environmental Consulting.

KPMG (2002) // KPMG international survey of environmental reporting 2002. London: // KPMG Global Sustainability Services.

KPMG (2005) // KPMG international survey of environmental reporting 2005. London: // KPMG Global Sustainability Services.

KPMG (2011) // KPMG international survey of environmental reporting 2011. // Amsterdam: KPMG Sustainable Management Services.

Matten, D. and J. Moon. Implicit and Explicit CSR: A Conceptual Framework for a Comparative Understanding of Corporate Social Responsibility. // The Academy of Management Review. – 2008. – № 33(2). – Р. 404–424.

Puxty, A. Social accountability and universal pragmatics. // Advances in Public Interest Accounting. – 1991. – 4. – Р. 35-46.

Scherer, Andreas Georg. Global Rules and Private Actors – Towards a New Role of the Transnational Corporation in Global Governance. // Business Ethics Quarterly, Vol. 16.

Strike, V. M., J. Gao and P. Bansal (2006) Being Good While Being Bad: Social Responsibility and the Diversification of US Firms. // Journal of International Business Studies. – 2008. – № 37(6). Р. 850–862.

Unerman, J., Bebbington, J. and O’Dwyer, B. // Accountability and Responsibility // Oxon: Routledge: – 2007. – Р. 132-133.

Westney, E. and S. Zaheer. The Multinational Enterprise as an Organization, in A. Rugman (ed.). // The Oxford Handbook of International Business // (Oxford University Press, Oxford) – 2001. – Р. 349–379.

##submission.downloads##

Опубліковано

2012-12-15

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА